Doa Mohon Kesembuhan

Farzany
By -
Doa Mohon Kesembuhan -Doa Umat Islam

As alullaa hal 'adzhiim robbil 'arsyiil 'adzhiim an yassyfiyanii syifaa an la yughodiru saqomaa
Doa Mohon Kesembuhan "Aku memohon kepada Allah yang Maha Agung, Tuhan yang mempunyai ‘Arasy yang besar agar menyembuhkan aku, sembuh yang tidak meninggalkan sakit lagi". (HR. Abu Daud dan Tirmidzi)

Doa Mohon Kesembuhan -Doa Umat Islam


Allahumma robbannas adzhhibil ba'si, issyfi antassya fii laa ssyifa a il la ssyifa u ka ssyifa an laa yughoodiru siqoman
"Ya Tuhanku, Tuhan segala manusia, hilangkanlah penyakit. Sembuhkanlah, Engkaulah Penyembuh. Tak ada penawar selain penawar-Mu, penawar yang menghabiskan sakit dan penyakit". (HR. Bukhari dan Muslim)

Doa Mohon Kesembuhan -Doa Umat Islam

Hasbunallah wa ni'mal wakiil 'alallaahi tawak kalnaa
"Ya Allah, yang Maha mencukupi aku dan sebaik-baiknya melindungi aku. Hanyalah kepada Engkau ya Allah aku berserah diri". (HR. Tirmidzi).
Tags:

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!